tisdag 8 mars 2011

OMG vilken ljuvlig upplevelse

Tillsammans med salladsboxen hamnade denna stilrena, snygga och väldigt tilltalande burk i mina händer på Mästerlivs kl 08:00 imorse. Nu var det dags att testa, har tittat på dessa vackra burkar, låtit dem tilltala mig men avvaktat tills jag inte kunde hålla emot längre. Nu var det dags! Eftersom jag är så svag för saltlakrits så blev det no 2 som 2009 tilldelades den danska tidningen Børsens matvarupris. Kokt på ren iransk lakrits. Inget gluten, inge e-medel.

Lakritsbitarna är lagom stora, perfekt formade och har en skinande, glansig yta. Konsistensen är halvmjuk, inte för hård så man inte kan tugga på dem och inte för mjuk så de fastnar i hela munnen. Doften är saltig, salmiak och lite syrlig. När man får in biten i munnen så direkt vattnas det i gummen samtidigt som den underbara samlmiaksmaken sprider sig i munnen. Än en gång är konsistensen ett plus. Det är som en dans i munnen, mellan tänderna och lakritsbiten.... Man vill bara ha mer! Kan det bli godare undrar jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar